Kvinnan som kunde prata med hundar

De senaste dagarna i mitt hundliv har varit rätt hektiska och händelserika. Vov vov vad mycket folk och hundar det var i Ljungby. Inte nog med Ludde som jag bott hos i tre dagar, utan en massa andra trevliga dogs :-), och en massa människor. Jag har varit med matte och lillmatte Jenny, på Ljungbydagarna. Och under karnavalen stod vi längs med stråket och spanade in alla ekipage. Mycket giviande. Jag var ovanligt lydig. folk omkring mig var impade och matte mycket mallig.

Vov vilken husse Ludde har :-) En dag kokade han varsin wienerkorv till mig och Ludde. Mycket gott vill jag säga. Och för honom fick man sitta i soffan. Det ni....Detta borde min familj ta efter.

En dag var vi och hälsade på en fantastisk kvinna, Ragnhild. Hon är Luddes frisör. Så vi fick lite tips inför dagen då jag ska friseras.
Matte är helt övertygad om att hon pratade med mig, på riktigt alltså. Och vem vet, det kanske hon gjorde?! Jag gillade henne och hon gillade mig. Tydligen pratar hon hellre med hundar än med människor. Mycket intelligent människa. Tidigare har hon varit ägare åt "mellisar" och vi fick se bilder på dem. Okey då, rätt så fina var dem, för att vara p/s.

Igår var Sally och hälsade på. Fullt upp med att fostra mig. Gick om kring här och skällde. Fattade aldrig vad hon sa men något var det.

Nu har matte kostat på sig ett regnställ, så nu kan vi ut och traska i värsta rusket :-).

Matte har börjat få hem en tidining, Hundsport, och i det senaste numret kunde hon läsa om kommande utställningar. Om det finns någon hundgud, så må han hjälpa mig nu. För matte fick för sig att jag kanske skulle få visa upp mig på en sådan tillställning bland massa hundnördar ;-). Tack och lov så var de för sent att anmäla mig till utställningen i Tingsryd. Jag fattar inte vad det ska vara bra för. Hon vet ju om att jag är "number one", men tydligen vill hon få det bekräftat av domare också och i värsta fall, dra hem rosetter.  Hon har ju tydligt deklarerat att hundutställningar är inget för henne. Jag säger då det. Ingen vila och ingen ro. Måtte detta bara vara ett av hennes infall. Hur eller hur så tänker hon åka dit och titta i allafall. Den 29 augusti tor jag det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0