Simma lugnt!

På pic-nic och badresa tillsammans med matte och lillmatte, vid Hedasjön. Det var inget vidare att bada......fast jag hoppade i två gånger. Jag doppade mig inte, men blev blöt upp till magen i alla fall. T.o.m. matte offrade sig i det "svinkalla" vattnet och badade fötterna. Men den medhavda picnicen var det inge fel på.Gott med kanelbullar även för en hund.

Annars inget nytt under hundhimlen =). Lillmatte Jenny får numera vara hundvakt om dagarna när matte jobbar. Den stackarn kom hem från ett vackert Grekland till arbetslöshet. Fast gott för mig....jag slipper vara själv. Tokfamiljen har slarvat med att träna mig i att vara ensam hemma. Små korta stunder har jag ensam och det har gått bra. Elände att jag inte kommer ut genom kattluckan längre, utan får stå där som ett fån och glo efter familjen då de beger sig. Lite synd om mig om jag får säga det själv.

Jag har en massa kul att se fram emot. Nästa vecka så börjar kursen och i slutet av månaden så ska ju matte och jag till Falkenberg på trimkurs. Kul och kul föressten. Det gör nog ont när det ska ryckas......Vi har börjat öva lite med det där med att stå still. Inget för mig om jag ska vara ärlig.

Oj nu glömde jag en sak...WOOOOOOW. Valpträff på gång. Det gillar vi.

många hundkramar från the one and only; lexuz the schnauzer.



Fy vad kallt!!!!!




"Jag är ganska mager om benen..." Eller vart tog de stora tjocka fina tassarna vägen....




Puss på dig lillmatte Jenny. Och tur för mig att du finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0