Social träning kallas det visst.

Det kan man få om man åker till Tingsryd på hundutställning. Där var vi i lördags; matte, lillmatte Linda och jag. Ska jag vara ärlig så trivdes jag mycket bra där. Massor av hundar, mer eller mindre vackra. Men alla hade de en matte eller husse som tyckte om dem. Och många av dem kammade hem fina rosetter.

På plats så träffade vi en "mellis" och gissa om matte och Linda fick en chock då de fick reda på att denne snygging var sju månader!!!!!!! Med andra ord så kommer det att hända en hel del med min lekamen kommande månader. Snacka om växtvärk. OOOOOOOH vad ont, eller inte? Det visar sig.

I Tingsryd prövade matte och jag på att testa lite agility-hinder. VOV vad kul.....



Lite si och så med balansen :-)



Kolla kolla vilken snygging. Och varför ställde inte jag upp på "cat-walken"?



På tal om växtvärk.....Killen bredvid var drygt två år och SÅ HIMLA STOR. En Tibetansk Mastiff. Terriern på bilden var lika ung som mig och vi hade rätt kul :-)

Ser ni den gula tunneln? Den lyckade Linda och matte få mig att gå igenom. Vad gör man inte för lite torkad lammkorv. Nästa vad som helst. mmmmmmm.



Här busar jag lite med killen. Som hans matte sa; det ska mer till en än stor hund, för att skrämma en schnauzer och terrier. Kan inte förstå vad hon menade med det. hi hi hi hi.



Kan mycket väl tänka mig mer social träning. Riktigt hundkul. Gissa om jag sov gott på hemvägen. Nu har matte börjat kolla efter fler utställningar. Även hon trivdes.

Många schnauzerhälsningar från mig.

PS. På torsdag börjar jag på kurs. vov vov vov vov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0