Jag mår bra. Sjukt bra faktiskt =)

Ni kanske tror att jag gick och blev mallig, efter min fina priser i växjö, men icke. fortfarande lika tokigt nöjd och glad. Finns bara en att skylla på; stormatte.

Det har hänt en del sen sist. Julafton firade jag i Lomma.


Rätt fattigt med julklappar, min första jul och allt. Men jag fick en vacker röd scarfes, I love cats, utav lillmatte Linda.

Strax efter nyår hände något förskräckligt. Syrran Doris, blev påkörd, och finns numera i hundhimlen. Vilket elände.

I slutet av januari, var jag hos stormatte Monica och gjorde mig ännu snyggare: Lexuz "Raggen" Johansson. Men det där med att göra sig snygg, är ett elände. Jag hatar det. Skriker och lipar, ha ha ha. Grrrrr. Matte säger jag är en meshund. På tal om frisör, så har matte hittat en som trimmar mig ibland, i Vederslöv. Inte så långt bort. Och det bästa av allt! Där bor tre schnauzers.


GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Jag hatar detta.

Gissa om vi är ett stort släkte. Vi schnuzrar. I påskhelgen var matte och hennes väninna Anna ute och gick i Växjö, och på håll kan vi urskilja något mycket vackert. En svart mellis. Klart han var fin. Och än finare blev han när vi kom på att han föddes i Smedstorp, Österlen, tre månader efter mig. Alltså; ett resultat av tjuvparningen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han hette, men matte heter Johanna.

Så nu ladda min matte för att starta upp en scnhauzerklubb i Småland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0